«مرگ آقای سعدی در پاریس» سیدمجیدحسینی

«مرگ آقای سعدی در پاریس» سیدمجیدحسینی

«مرگ آقای سعدی در پاریس» سیدمجیدحسینی

«مرگ آقای سعدی در پاریس» پنجمین اثر از مجموعه «ناداستان» نشر چشمه و نوشته سید مجید حسینی، نویسنده و استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران است.

ناداستان روایتی از تجربه شخصی نویسنده است که خواننده را با خود همراه می‌کند. روایت‌هایی واقعی از برخورد نویسنده با واقعیت‌ها، ظرافت‌ها و رویدادهای کوچک و بزرگ زندگی و محیط پیرامونش. کسی که ناداستان می‌نویسد در حقیقت آیینه‌ای به دست گرفته تا بخشی از زندگی را روبه‌روی خواننده بگذارد و او را با تجربه‌ها و نوع برداشتش از زیستن همراه کند، به عبارت دیگر ناداستان «عین زندگی» است.

حسینی در این اثر از حال و روز دوست قدیم دوران دانشجویی‌اش در پاریس می‌گوید و در کنارش از هزارتوهای شهر رنگارنگ پاریس می‌نویسد تا شاید در سایه مناسبات جهانی ما ایرانی‌ها را با آن اروپایی‌ها مقایسه کند و نسبتمان را بسنجد. پاریسی که اگر خوب نگاه کنیم شاید همین تهران باشد، با آدم‌هایی غرق در تنهایی، رویاها و رنج‌های خود.

حسینی پیش از این سفرهایی هم به امریکا داشته و سفرنامه‌هایی هم درباره این کشور نوشته است.

او درباره روایت «سعید» می‌گوید:

«درباره این ناداستان می گوید: من بودم و ساعت‌ها روایت زندگی سعید در پاریس و تجربه و احساسی که از بارها سفر به پاریس پیدا کردم. همه این‌ها را نوشتم. از این مکان‌های عجیب و خاص عکس گرفتم و ریختم درون یک روایت زندگی و شد این کتابی که می‌بینید که نمی دانم داستان است، مستند است، متن فلسفی است یا جامعه‌شناسی.»

https://taaghche.com/

انتشارات چشمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه