سفرنامه «در سرزمین مردمان نجیب» نوشته هروویه روپچیچ، جهانگرد کروات

سفرنامه «در سرزمین مردمان نجیب» نوشته هروویه روپچیچ، جهانگرد کروات

سفرنامه «در سرزمین مردمان نجیب» نوشته هروویه روپچیچ، جهانگرد کروات

“هروویه روپچیچ” جهانگرد کروات پس از دو ماه ایرانگردی با موتورسیکلت در سراسر ایران سفرنامه ای را در قالب کتابی زیر عنوان «در سرزمین مردمان نجیب» منتشر کرد. این کتاب تاکنون فقط به زبان کرواتی منتشر شده است.

وی می گوید: تنها سه روز پس از انتشار کتاب، سفیر ایران نیز به من تبریک گفت. و خوشحالم که اخبار مربوط به کتاب من در بسیاری از رسانه های ایران منتشر شده است.

همچنین وی افزود: آنچه شما را در ایران هیجان زده می کند، بیشتر از مکان ها، مردم هستند. ایرانی ها مهمان نواز، نجیب، مهربان و فرهیخته ترین افرادی هستند که در سفرهایم به دنیا ملاقات کرده ام.

گاهی احساس می کنم که برخی رفتارهای غرب، یک بازی کودکانه در برابر نجابت آنها است. خیلی ها قبل سفر از من می پرسیدند که چرا با جان خودم بازی می کنم، اما من نمی دانستم چگونه آنها را متقاعد کنم که، تا آنجا که به خود مردم مربوط می شود، ایران امن ترین کشور در جهان است. هرگز در هیچ کجای اروپا و آمریکا، که من هم سفر کردم، چنین احساس آرامش و استقبالی ندیده ام.

او می گوید که آزادانه و با سرعت بالایی با موتور سیکلت از غرب به شرق و از شمال به جنوب ایران سفر کرد، و به بالاترین قله ایران و خاورمیانه یعنی کوه دماوند با ۵۶۷۸ متر ارتفاع هم صعود کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه