«تا صور اسرافیل»، فائزه ساسانی خواه

«تا صور اسرافیل»، فائزه ساسانی خواه

«تا صور اسرافیل»، فائزه ساسانی خواه

کتاب “تا صور اسرافیل ” سفرنامه حج عمره به قلم فائزه ساسانی خواه است. نویسنده خاطراتش را به صورت خاطرات روزانه نوشته و در کنار یادداشت های شخصی و توصیف فضای شهر مدینه و چگونگی انجام اعمال حج سعی کرده به تجزیه و تحلیل رویدادها و شرایط موجود در آنجا بپردازد.
نگاه انتقادی او به تبعیض جنسیتی در حج، تفاوت حجاب در میان زنان حاضر در این سفر، بازارهای پر زرق و برق و برج های بلند اطراف مسجد الحرام در لابلای خاطرات دیده می شود.

اولین خاطره کتاب “تا صور اسرافیل” سه شنبه، ۹ مرداد ۸۶، ساعت ۲۲ در هواپیما را روایت می کند و آخرین خاطره آن به پنج شنبه ۲۵ مرداد در تهران اشاره می کند.
گام بلند:
در بخشی از سفرنامه آمده است:” از اتوبوس که پیاده شدیم با دیدن دیوار سبز، سفید، خاکستری مسجد انقلاب و التهاب درونی ام بیشتر شده بود. دلم می خواست زمان برای همیشه در آن لحظه متوقف می شد و ما وارد مسجد نمی شدیم. خوشبختانه زمانی که به مسجد رسیدیم نزدیک نماز صبح بود. بیرون از مسجد و داخل صحن روی سنگ های مرمر نماز صبح را به جماعت خواندیم. توقف پشت دیوار مسجد و خواندن نماز صبح کمک زیادی به آرام شدنم کرد. بعد از نماز راهی مسجد شدیم، سرم پایین بود و به هیچ وجه روبرو را نگاه نمی کردم. تا قبل از آمدن به عمره دلم می خواست فضای مسجدالحرام را خودم تجربه کنم.”
www.safaraname.ir
از انتشارات سفینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه