«آینه های دردار»، هوشنگ گلشیری

«آینه های دردار»، هوشنگ گلشیری

«آینه های دردار»، هوشنگ گلشیری

ابراهیم سفری به اروپا دارد تا برای ایرانیان مقیم آن جا داستان خوانی کند. کتاب مجموعه چند روایت و موضوع است. از یک سو شاهد چگونگی بحث‌ها و زندگی ایرانی‌های مقیم خارج، فراری‌ها و … هستیم . از یک سو شاهد تکه هایی از داستان های ابراهیم هستیم که در حقیقت همان داستان کوتاه‌های گلشیری هستند و در این جا اصول رعایت شده در آن‌ها یا نکاتی از داستان نویسی اش را توضیح می‌دهد و از سو دیگر ابراهیم با عشق سال‌های جوانیش صنم برخورد می‌کند و به این ترتیب خاطرات دوران جوانی را مرور می‌نماید. ظاهرا ابراهیم اشاره‌ای به داستان حضرت ابراهیم دارد. از یک سو هم اسم هستند و از سوی دیگر در زندگی این ابراهیم نیز دو زن وجود دارند صنم و مینا همان گونه که در زندگی آن ابراهیم ساره و هاجر بودند و برای اشاره ملموس تر به ابراهیم بت شکن نام یکی از زن ها صنم انتخاب شده.

برشی از کتاب:

مرد دیگر، آدم‌ها می‌میرند، سکته می‌کنند یا زیر ماشین میروند، گاهی حتی کسی عمداً از بالای صخره‌ای پرتشان می‌کند پایین. این‌ها البته مهم است، ولی مهمتر همان نبودن آن‌هاست ، این‌که آدم بیدار شود و ببیند که نیستش، کنار تو خالی است.
https://shahreketabonline.com/Products/Details/7470/%D8%A2%DB%8C%D9%86%D9%87_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%AF%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1

انتشارات نیلوفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه