«مارک و پلو»،(مجموعه ای از سفرنامه ها و عکس ها)؛ منصور ضابطیان

«مارک و پلو»،(مجموعه ای از سفرنامه ها و عکس ها)؛ منصور ضابطیان

«مارک و پلو»،(مجموعه ای از سفرنامه ها و عکس ها)؛ منصور ضابطیان

کتاب مارک و پلو با عنوان کامل «مارک و پلو، مجموعه‌ای از سفرنامه‌ها و عکس‌ها » اولین کتاب از مجموعه سفرنامه‌های منصور ضابطیان به نقاط مختلف دنیاست. سفرنامه‌های این کتاب که با تصاویر بسیار جذابی که اغلب خود نویسنده آن‌ها را تهیه‌کرده است گزارش‌هایی است که او پس از هر سفر منتشر می‌کرد و درنهایت در کتاب مارک و پلو همه‌ی آن‌ها را در کنار هم قرارداد.

انتشارات مثلث، که تصویرسازی‌ها و جلدسازی‌های کم‌نظیری را انجام می‌دهد مسئولیت انتشار کتاب‌های منصور ضابطیان را بر عهده دارد. این ناشر کتاب مارک و پلو را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

مروری بر فصل‌های کتاب مارک و پلو

کتاب مارک و پلو با پیشگفتاری از منصور ضابطیان آغازشده که در آن از چگونگی علاقه‌اش به سفر و دلایل نگارش این کتاب حرف زده است. پس‌ازآن محتوای اصلی کتاب در 8 بخش مختلف آمده است که در هرکدام از آن‌ها به نقطه‌ای از جهان پرداخته‌شده است.

‌فرانسه، خواب‌های پاریسی

اسپانیا، چند روز در یک دنیای کوچک

لبنان، سرزمین آواز و زیتون

هندوستان، جایی شبیه خودش

ایتالیا- اتریش، تعطیلات رمی

ارمنستان، سرخوشی‌های کارگرانی که مشغول کارند

کره جنوبی، گمشده در پنج و نیم

ایالات‌متحده امریکا، نهایت فقر و ثروت

‌درباره‌ی منصور ضابطیان نویسنده‌ی کتاب مارک و پلو

منصور ضابطیان، نویسنده، مجری و کارگردان تلویزیون متولد سال 1349 در تهران است. او در ابتدا در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشته‌ی علوم آزمایشگاهی درس خواند اما بعدها تغییر رشته داد و وارد رشته‌ی سینما در دانشگاه شد.

منصور ضابطیان ابتدا به‌عنوان روزنامه‌نگار فعالیت می‌کرد. چلچراغ، حیات نو و گزارش فیلم ازجمله اولین رسانه‌هایی است که منصور ضابطیان در آن‌ها فعالیت کرده است. او سال 1378 به تلویزیون پا گذاشت و به‌عنوان مجری و کارگردان در برنامه‌های جذابی مشارکت داشت. نقره، صدبرگ، مردم ایران سلم و جغرافیای فریاد ازجمله کارهایی است که او در تلویزیون ایران انجام داد.

بیشترین شهرت منصور ضابطیان مربوط به اجرای برنامه‌ی رادیو هفت بود که خود او نیز تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشت. این برنامه به مدت 5 سال از شبکه‌ی آموزش پخش می‌شد و مخاطبان زیادی را پای تلویزیون نگه می‌داشت.

منصور ضابطیان کتاب‌های مختلفی نوشته است که اغلب در بازار کتاب ایران موجودند. «اگر یک سوسمار بودیم » و «اگر یک زرافه داشتیم» اولین آثار مکتوب او است که انتشارات آفتابگردان سال 85 منتشر کرده است. نشر مثلث از سال 89 و با انتشار مارک و پلو، سفرنامه‌های او را منتشر می‌کند. جلدهای دیگر سفرنامه‌های او کتاب‌های «مارک دو پلو»، «برگ اضافی»، «سباستین، سفرنامه‌ و عکس‌های کوبا»، «چای نعنا، سفرنامه‌ و عکس‌های مراکش»، «موآ، سفرنامه‌ و عکس‌های ویتنام» و «بی زمستان، سفرنامه‌ و عکس‌های تاجیکستان، آذربایجان، گرجستان» است. او هم‌اکنون با تیم رادیو هفت برنامه‌ای به نام رادیو شب برای شبکه‌ی شما می‌سازد.

چرا باید کتاب مارک و پلو را خواند؟

مارک و پلو یک تجربه‌ی شخصی است. منصور ضابطیان در این کتاب دوست‌داشتنی و جذاب از لحظات سفرهایش سخن گفته است. او مخاطب را با خود در فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، لبنان و … با خود همراه می‌کند. او را با دوستانش آشنا می‌کند، چیزهایی را که دیده با او در میان می‌گذارد و از چیزهایی که یاد گرفته حرف می‌زند. لحن منصور ضابطیان لحن یک جهانگرد نیست، او سفرش را تعریف می‌کند و جوری باز جزئیات این کار را انجام می‌دهد که اگر اندکی قوه‌ی تخیل داشته باشید می‌توانید تصور کنید همراه او در آن سفر بوده‌اید . او تصاویر، بوها، مزه‌ها لحظه‌ها را با چنان دقتی توصیف کرده است که حتی بوی ساحل‌های لبنان هم از درون کتابش به مشام می‌رسد. کتاب مارک و پلو کتابی است که باید خواند و به سفر عشق ورزید. از همان کتاب‌هایی که باید خواندنش را که تمام کردید کوله‌پشتی‌تان را جمع کنید و به اولین سفر ممکن بروید.

کتاب مارک و پلو در دسته‌ی کتاب‌های سفرنامه  قرار دارد.

کتاب مارک و پلو مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 184 صفحه است که بامطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 9 روز بخوانید.

کتاب مارک و پلو حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع سفرنامه  را بخوانند مفید خواهد بود.

https://fidibo.com/

از انتشارات مثلث

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه