«شن های عرب»، ویلفرد تسیجر، ترجمه احمد سلامی تبار، صالح آلبوغبیش

«شن های عرب»، ویلفرد تسیجر، ترجمه احمد سلامی تبار، صالح آلبوغبیش

«شن های عرب»، ویلفرد تسیجر، ترجمه احمد سلامی تبار، صالح آلبوغبیش

جست‌وجوگران طبیعت، آن‌ها که می‌خواستند از هیاهو فرار کنند و صدای طبیعت را بشنوند و سکوت و خلوت آفتاب، زمین، دریا، ‌شن‌زار و برف را تجربه کنند، عجیب‌ترین و خاص‌ترین انسان‌های دورانی هستند که انگار هیچ آدمی نمی‌تواند لختی با خودش تنها بماند و در سکوت فکر کند. «ویلفرید تسیجر» نویسنده، پژوهشگر و صحرانورد بزرگ انگلیسی، یکی از ویژه‌ترین انسان‌های سده‌ی گذشته است که اتیوپی، عربستان، امارات، عراق، ایران و عمان را زیرپا گذاشت و هم خدمات بسیاری به مردم این سرزمین‌ها انجام داد و هم یافته‌ها و دیده‌هایش را با نثر و روایتی سرشار از خاطره، خیال، تعمق و تفکر، نوشت. کتاب «شن‌های عرب» ماحصل حضور تسیجر در صحرای منحصربه‌فرد ربع‌الخالی شبه‌جزیره‌ی عربستان است و آن دو پیاده‌روی او در این صحرا که به گونه‌ای ممکن کردن امری ناممکن بود. تسیجر در شن‌های عرب از لحظه‌های بسیاری نوشته و خاطره‌هایی را نقل کرده که ممکن است هیچ‌کس دیگر موفق به تجربه‌ی آن‌ها نشود؛ از زندگی و گذران وقت در کنار مردم بدوی صحرانشین و تمجید از خوی و منش آن مردم تا لحظه‌های تنهایی بی‌پایان در میان ‌شن‌های عربی.

ويلفرد تسيجر (1910-2003م)، صحرانورد، نویسنده سفرنامه بریتانیایی، شهرت او به خاطر دوبار عبور پیاده از صحرای ربع‌الخالی و نیز دو کتابش به نام‌های شن‌های عربی و رحلة إلی عرب أهوار العراق است. وی در امارات متحده عربی به نام «مبارک بن لندن» مشهور است.

https://www.iranketab.ir/book/57061-arabian-sands

از انتشارات شادگان

دیدگاه (3)

  • احمد سلامی تبار پاسخ

    تشکر می‌کنم از نوشتار و معرفی کتاب شن‌های عرب
    باید در نظر بگیریم ویلفرد تسیجر قبل از اینکه سفرهای خود را شروع کند، چند سال رو در قبل و بحبوحه جنگ جهانی دوم در جبهه‌های لیبی و سودان و اتیوپی برای ارتش بریتانیا خدمت کرد. جامعه‌ی انگلیسی برای او به عنوان یک کهنه سرباز احترام خاصی قائل هستند. آثار جنگ و فجایع پس از آن باعث شد ویلفرد دیدی ضد مدرن پیدا کند به حدی که آرامش و آسایش خود را تنها در مناطق بکر و دور افتاده می‌جست. قداست و پاکی صحرا و قبایل بدوی چنان ویلفرد را فریفته و جادو کرده بود که تا آخر عمرش هرگز ازدواج نکرد.

    1400-09-16 در 11:01 ق.ظ
    • m.javadfar پاسخ

      عالی. خیلی ممنون. بهره بردیم. لطفا پیج یا شماره تماس رو هم برای بنده بفرستید. محمدجوادفر

      1400-09-16 در 8:22 ب.ظ
      • احمد سلامی تبار پاسخ

        ۰۹۳۸۹۳۸۳۱۳۸
        این شماره‌ی بنده هست
        در خدمتتان هستم.

        1400-09-25 در 11:42 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه