سفرنامه عکس: «سفری به دیار خدایان»؛ رضا کاظمی راد، علی غلامی،احمد مقری

سفرنامه عکس: «سفری به دیار خدایان»؛ رضا کاظمی راد، علی غلامی،احمد مقری

سفرنامه عکس: «سفری به دیار خدایان»؛ رضا کاظمی راد، علی غلامی،احمد مقری

موضوع کتاب «سفری به دیار خدایان» سفر به کشور هند است. به تعبیر مؤلفان، سرزمین عجایب و دارای تاریخ و فرهنگ کهن و پرباری بوده و سابقه آن به سه هزار سال پیش از میلاد می‌رسد.

کتاب «سفری به دیار خدایان» از انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب است. تلاشی در راستای به تصویر کشیدن واقعیت‌های دینی و فرهنگی کشور هند است. در اصل نویسندگان این اثر تلاش کرده‌اند تا از دریچه دوربین خود نگاهی تحلیلی به فرهنگ و آداب و رسوم دینی و اجتماعی مردم هند داشته باشند.

مدیر مسئول انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به مباحث ارائه شده در این کتاب گفت:

آیین‌های مختلفی مانند هندوئیسم در کتاب «سفری به دیار خدایان» معرفی شده و سراسر آن شامل عکس و مباحث این‌چنینی است. معرفی معابد و آیین‌های مختلف مانند آیین بودیسم و جزئیات آن و آیین اسلام در هند نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد:

بر اساس برخی آمار، جمعیت مسلمانان هند حدود 130 میلیون نفر تخمین زدند که بین 30 تا 50 میلیون نفر آن شیعیان هستند. این آمار کاری مهم برای ما بوده تا به شیعیان توجه بیشتری شود. مناسکی که مسلمانان هند دارند،. شیعه و سنی به چه کارهایی می‌پردازند. جزئیاتی مانند این که مراسم نهم ربیع یا عیدالزهرا در آن‌جا به چه صورتی است. افراطی‌گری به چه صورتی انجام می‌شود و مراسم عاشورا و عزاداری‌ها چه حالتی دارد، در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند. این کتاب آیین مسیحیت را در هند بررسی می‌کند و سپس به فرهنگ هند می‌پردازد. موضوعاتی مانند کتاب، کتاب‌خوانی و کتاب‌فروشی در هند به چه طریق انجام می‌شود. فقر در هند و اینکه طبقه اجتماعی فقیر و غنی در هند چه اندازه پررنگ هستند، از دیگر مباحث این کتاب است.

مدیرمسئول انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب موضوعاتی مانند:

بهداشت،‌ حمل و نقل، آموزش، زنان و خانواده،‌ ازدواج

جاذبه‌های توریستی هند مانند:

قلعه تاج‌محل، مسجد جهان‌نما و معبد نیلوفر را از مباحث دیگر این کتاب ذکر کرد.

گفتنی است کتاب «سفری به دیار خدایان» در 92 صفحه تألیف کردند و به همت نشر ادیان وابسته به دانشگاه ادیان و مذاهب چاپ کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه