سفرنامه «هاروارد مک دونالد» (43 نمای نزدیک از سفر آمریکا)؛ سید مجید حسینی

سفرنامه «هاروارد مک دونالد» (43 نمای نزدیک از سفر آمریکا)؛ سید مجید حسینی

سفرنامه «هاروارد مک دونالد» (43 نمای نزدیک از سفر آمریکا)؛ سید مجید حسینی

سفرنامه «هاروارد مک دونالد» (43 نمای نزدیک از سفر آمریکا)

سید مجید حسینی (زادهٔ ۱۳۵۸ در مشهد)، نویسنده، روزنامه‌نگار، مدیر عامل باغ کتاب تهران، و استادیار دانشگاه تهران است. او دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران دارد و در همین دانشگاه در سمت استادیاری مشغول تدریس است. حسینی در دی ماه ۱۳۹۲ به‌عنوان مدیر مؤسسهٔ نشر شهر منصوب شد، و در سال ۱۳۹۴ به سمت مدیر عامل باغ کتاب تهران انتخاب گردید.حسینی تأسیس مرکز کانون‌های فرهنگ و اندیشه دانشگاه‌ها (کفا)، سمت مشاور رسانه‌ای شهردار تهران در زمان محمدباقر قالیباف، و مدیریت عامل گروه مجلات.

حاج محمد علی سیاح کمتر از 200 سال پیش به عنوان اولین ایرانی پا در خاک آمریکا گذاشت. اما سید مجید حسینی  لابد نفر چند میلیونیم ایرانیانی است که وارد آمریکا شد. اولش همه این فکر را کرده اند که باید بی طرفانه نگاه کنند تا بفهمند آمریکا چیست! اما کمی که پیش رفته اند آنچه در ایران بوده اند و هستند تاثیرش را در نگاهشان نشان داده.

سید مجید حسینی دارای دکترای علوم سیاسی از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است. او در آن جا « فرهنگ و سیاست در ایران و جهان » تدریس می کند. او نخستین سفرنامه ی فرهنگی خود را که تکه هایی از سفر حج است، با عنوان کلوخ های بلور منتشر کرد. در سال های اخیر هم مدیریت گروه مجلات همشهری را به عهده دارد. کتاب هاروارد مک دونالد شرح سفر علمی وی به آمریکا در سال 1390 است که فضای اجتماعی و زندگی روزمره مردم آن را توصیف و تحلیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه