«درنگی در نجف»،(سفرنامه اربعین حسینی) جواد کلاته عربی

«درنگی در نجف»،(سفرنامه اربعین حسینی) جواد کلاته عربی

«درنگی در نجف»،(سفرنامه اربعین حسینی) جواد کلاته عربی

کتاب«درنگی در نجف» یکی دیگر از کتاب‌هایی است که در قالب سفرنامه اربعین به قلم جواد کلاته عربی در سال ۱۳۹۶ منتشر شده است، کلاته عربی در این کتاب، شرح اولین سفر خود به کربلا را با قلمی روان و جذاب ارائه می‌دهد.

نگارنده در سرفصل هایی مانند «پیش از آغاز»، «وقتی برای تفکر»، «دیوانه ها آدم به آدم فرق دارند»، «لباس نوکری»، «در خانه مولا»، «اینجا کربلاست»، «صبحی در چای خانه» سفر معنوی خود به کربلا را روایت کرده است.

جواد کلاته عربی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس است و در سرآغاز این کتاب با لحنی صمیمانه نوشته است: سعی کرده‌ام فارغ از اصول سفرنامه‌نویسی که چیز چندانی هم از آن نمی‌دانم، فقط روایتی روان و تصویری شفاف از لحظه لحظه حضورم در این سفر معنوی به‌عنوان یک «زائر» و «خادم» ارائه کنم؛ اما خودم را در لحظات ثبت خاطرات و در فرآیند بازنویسی متن، به رعایت اصول ملزم کردم که برخی از آن‌ها عبارتند از ثبت خاطرات «در لحظه»، توجه به عنصر «مشاهده» در ثبت و بازنویسی اطلاعات و تکیه بر آن، استفاده از نقشه راه‌ها و مکان‌ها در زمان بازنویسی متن، برای دوری از ارتکاب اشتباه در بیان اطلاعات مرتبط، تحقیق از منابع اینترنتی زمان بازنویسی، برای برخی توضیحات پانویس‌ها، به «مشاهده» به عنوان اصیل‌ترین و اصلی‌ترین عنصر در ثبت و بازنویسی خاطراتم باور داشتم و آن را با وجود نواقص احتمالی، اساس کارم قرار دادم.

به این ترتیب او این اثر را فارغ از مناسبات و محدودیت‌های مرسوم در برخی سفرنامه‌ها و تنها برای شریک کردن مخاطب در حس و حال معنوی خود نوشته است. این نکته باعث شده تا «درنگی در نجف»، خواننده را با خود همراه ساخته و او را مهمان عتبات عالیات و اماکن مقدس نماید.

این کتاب شامل هفت فصل است که عبارتند از: پیش از آغاز، وقتی برای تفکر، دیوانه‌ها آدم به آدم فرق دارند، لباس نوکری، در خانه مولا، اینجا کربلاست، صبحی در چای‌خانه.

https://www.mizan.news/

ناشر : مرکز مطالعات پژوهشی 27 بعثت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه