«حکایت نامه پیامبر»(محتوی ده ها حکایت از سفرهای پیامبر)؛غلامرضا حیدری ابهری

«حکایت نامه پیامبر»(محتوی ده ها حکایت از سفرهای پیامبر)؛غلامرضا حیدری ابهری

«حکایت نامه پیامبر»(محتوی ده ها حکایت از سفرهای پیامبر)؛غلامرضا حیدری ابهری

کتاب حکایت نامه پیامبربیش از هشت‌صد حکایت از جنبه‌های مختلف زندگانی پیامبر را به‌صورت موضوعی گردآورده است. این کتاب در قالب حکایت‌های مختلف از پیامبر،سبک زندگی اسلامیرا به مخاطب ارائه می‌دهد. درواقع این اثر یککتاب سبک زندگی سالماست.
غلامرضا حیدری ابهری سال‌هاست برای ترویج معارف اسلامی قلم می‌زنند. این اثر را در چهل‌وپنج‌سالگی به قلم تحریر درآورده‌اند.
حکایت‌های پرشور این نوشتار چنان آدمی را به وجد می‌آورد که می‌خواهد ساعت‌ها با خواندن حکایت‌های زندگانی پیام‌آور مهربانی‌ها بگذراند. یقیناً هیچ‌گاه از خواندن مطالب جذاب این کتاب خسته نخواهید شد.
چون‌که کتاب به‌صورت موضوعی دسته‌بندی‌شده است، به‌راحتی می‌توانید در موضوع موردنظر خود حکایت‌های مختلفی را بیابید.
اگر به دنبال منبع موضوعیِ جامعی در مورد روایات سبک زندگی اسلامی هستید.کتاب حکایت نامه پیامبرشامل بیش از ۸۵۰ حکایت از مصادیق سبک زندگی اسلامی می‌باشد. که در ۱۶۲ موضوع مختلف دسته‌بندی‌شده است. با توجه به دسته‌بندی موضوعی حکایت‌ها، به‌راحتی می‌توانید حکایت‌های موردنظر خودتان را در موضوعات مختلف بیابید. در خلال این موضوعات به موضوع سفر پرداخته شده است و از همه مهمتر اینکه ده ها داستان و حکایت از سفرهای پیامبر در این کتاب آمده است که در واقع سفرنامه پیامبر نیز شمرده می شود. و جا دارد به طور مستقل چاپ شود. انشالله.
خیلی از افراد برای داشتن سبک زندگی سالم و اسلامی، به دنبال مصادیق سبک زندگی اسلامی می‌گردند. کتاب حکایت نامه پیامبر (ص) شامل مصادیق متعددی از زندگی ایشان است. که می‌تواند الگو و راهنمای خوبی برای ما در زندگی باشد.
«قبیله بنی مره بن عبید، به‌وسیله عکراش، زکات دارایی خود را برای پیامبر فرستادند. عکراش که خدمت پیامبر رسید، پیامبر او را به خانه خود برد. رسول خدا از همسرش پرسید: آیا غذایی هست؟
همسر پیامبر کاسه‌ای پر از آب‌گوشت و تکه‌های گوشت، به پیامبر و مهمانش داد و آن دو مشغول خوردن شدند. پیامبر فقط از جلوی خوش می‌خورد، اما عکراش به هر طرف کاسه دست می‌دواند و از هر طرف  لقمه‌ای برمی‌گرفت.
رسول خدا با دست چپ خود، دست راست عکراش را گرفت و فرمود: ای عکراش از یکجا بخور. این غذا همه‌اش مثل هم است.» (منبع حکایت نامه پیامبر ص ۳۵۳-۳۵۴).
حکایاتی که در این مجموعه جمع‌آوری شده، بیش از صد و شصت موضوع را پوشش می‌دهد. برخی از این موضوعات عبارت‌اند از:
آخرت، آشتی، ازدواج، امید، برزخ، بهشت، بیت‌المال، بیماری، پرسیدن، تکبر، تهمت، حکومت، حیوان، خانواده، خرافات، خشم، خوردن، دروغ، دست دادن، شجاعت، شوخی، شهادت، صله‌رحم، غیبت، غیرت، کسب‌وکار، کودک، گناه، محبت، مرگ، نظافت و بهداشت، نظم  و انضباط، نگاه، پدر و مادر، همت و یتیم.
حکایت نامه پیامبر (ص) توسط علیرضا سبحانی نسب که خود از نویسندگان معارف اسلامی است ویراستاری‌شده است.

www.ketabejamkaran.ir

انتشارات جمال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه