آیا بالکان از وین شروع می شود؟ مرزهای ژئوپلیتیک و خیالی بین بالکان و اروپا
نویسنده : آنا فتوا
در این بخش من سه سفرنامه در مورد بالکان نوشته شده توسط گردشگران خارجی را تجزیه و تحلیل می کنم.
1. روبرت کاپلان (متولد 1952): ارواح بالکان (1993) به ترتیب به تنش ها و درگیری های سیاسی در پادشاهی یوگسلاوی (1918-1941) و در یوگسلاوی سابق (1943-1990) می پردازد.
2. میلو دورز (: (1923–2005 اروپای مرکزی ، افسانه یا واقعیت: در جستجوی سرزمین بزرگتر (1996)
3. و پیتر هندکه (متولد 1942) : بار دیگر برای توکیدید (1995)
این سفرنامه ها، سفرنامه هایی در اروپای مرکزی و بالکان است که بر لایه های متعدد تاریخ ، نه از منظر درگیری ها و جنگ های فرهنگی و ملی ، بلکه از جریان تاریخ به عنوان یک تداوم بی پایان و یک هدیه ابدی تمرکز دارد. مقایسه این سفرنامه ها به من این امکان را می دهد که از یک سو ، تفاوت بین ادراکات منطقه را بر اساس مفاهیم جغرافیایی ایجاد شده در مراکز قدرت خارجی و بر اساس یک روایت تاریخی متوالی ، به عنوان مثال در سفرنامه کاپلان ، نشان دهم. از سوی دیگر ، روایاتی که ترکیبی از زمان و مکان ، تاریخ و جغرافیا ، و توالی و همزمان بودن را شامل می شود. بنابراین فرایندهایی را که در آن شبکه های پیچیده فرهنگی منطقه ایجاد شده است ، به طور ظریف منعکس می کند.

همچنین در مقدمه ارواح بالکان کاپلان اصول نگارش ادبیات سفر را بیان می کند.

Do the Balkans Begin in Vienna? The Geopolitical and Imaginary Borders between the Balkans and Europe
In this section I analyze three travelogues on the Balkans written by foreign visitors. Robert Kaplan’s (b. 1952) Balkan Ghosts (1993) addresses the political tensions and conflicts in the Kingdom of Yugoslavia (1918–1941) and in the former Yugoslavia (1943–1990), respectively. Milo Dor’s (1923–2005) Mitteleuropa, Mythos oder Wirklichkeit: auf der Suche nach der größeren Heimat (Central Europe, Myth or Reality: In Search of a Larger Homeland [1996]) and Peter Handke’s (b. 1942) Noch einmal für Thukydides (Once again for Thucydides [1995]) are travelogues on Central Europe and the Balkans which focus on the numerous layers of history, not from the perspective of cultural and national conflicts and wars, but from that of the flow of history as an endless continuum (Dor), and an eternal present (Handke). Comparing these travelogues will allow me to show, on the one hand, the difference between perceptions of the region based on geographical concepts established at external centers of power (Rogoff 20) and on a sequential historical narrative (Soja 1), as exemplified in Kaplan’s travelogue, and, on the other, narratives that incorporate combination of time and space, history and geography, and sequence and simultaneity (Soja 1), thus subtly reflecting the processes in which the complex cultural web of the region was created (Dor and Handke).

In the preface to his Balkan Ghosts Kaplan lays down the principles of writing travel literature: “In other words, at…

www.safarvaname.ir

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

© طبق قانون کپی رایت تمامی حقوق مربوط به این سایت محفوظ می باشد و فقط انتشار آن با ذکر لینک بلامانع است.